Thursday, July 29, 2010

ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူမ်ား အတြက္..


ဒီေန႕ တနဂၤေႏြေန႕ ဆုိေတာ့ ခါတိုင္းေန႕ေတြထက္စာရင္ ပုိၿပီး အခ်ိန္ရတာနဲ႕ ကြ်န္ေတာ့္၀မ္းစာအတြက္ လုပ္ကိုင္ေနရတဲ့ အလုပ္နဲ႕ ႏွီးႏြယ္မည့္ အေၾကာင္းကုိ ေရးဖို႕ စိတ္ကူးလုိက္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ၅ ႏွစ္တာ (ရန္ကုန္ ၂ ႏွစ္၊ စကၤာပူ ၃ ႏွစ္) ကာလ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္ျခင္း အေတြ႕အၾကဳံဟာ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ မူလရွိရင္းစြဲ ေစ်းကြက္အတြက္အၾကံဳကို ပုိၿပီး ရင့္က်က္မႈ ရလာေစသလုိ၊ အဲဒါနဲ႕ပတ္သတ္ၿပီး နည္းနည္းပါးပါး ကုိေဖာေရႊ လုပ္ႏုိင္လာတယ္လုိ႕ ၀န္ခံပါရေစ။

ကြ်န္ေတာ္ စီးပြားေရး စီမံခန္႕ခြဲမႈနဲ႕ ဘြဲ႕ရၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ကို ကြ်န္ေတာ္ ဘာအလုပ္နဲ႕ ၀မ္းစာရွာရရင္ ေကာင္းမလဲေပါ့။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ကုိယ့္ဘ၀မွာ အေပ်ာ္ဆုံးအလုပ္နဲ႕၊ မျဖစ္မေန ျဖတ္သန္းရမည့္ ဘ၀ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြကိုကုန္လြန္ရင္း အလုပ္လုပ္ဖို႕ အရမ္းကို ေတာင့္တမိပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိမိဘာကို အားသန္သလဲဆုိတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတိထားရင္းနဲ႕ …

ေၾသာ္..ငါက-- တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ အမိန္႕ေတြေအာက္မွာ လုပ္ရတာမၾကိဳက္၊ ေန႕တဒူ၀ မေျပာင္းလဲေသာ အလုပ္ေတြကို( ဥပမာ - စာရင္းကိုင္၊ ကြန္ပ်ဴတာ စာရုိက္၊ စာရင္းစစ္ အစရိွသျဖင့္) မႏွစ္သက္ဘူး။

ကုိယ္ၾကိဳက္တာက …. ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ၊ လူေတြနဲ႕ ဆက္ဆံမႈ၊ သူတပါးအတြက္ ၀န္ေဆာင္မႈ၊ အျပင္ အထူးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္သိခ်င္တာ ကေတာ့ လူေတြဟာ သူတုိ႕ရဲ႕ ပုိက္ဆံေတြကို သူတို႕ႏွစ္သက္မႈအလုိက္ ဘယ္လုိသုံး ျဖဳန္းေနၾကသလဲဆုိတာကိုဘဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွ ကြ်န္ေတာ္ အလုပ္စလုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ ေတြနဲ႕ လုပ္ေဆာင္ေနရေသာ အလုပ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့အျပင္ မိမိကလည္း စိတ္အားထက္သန္တဲ့အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မႈ အလုပ္ကို စၿပီးလုပ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီဘာသာရပ္ဟာ ေက်ာင္းသားဘ၀တည္းက အင္တုိက္အားတုိက္ စိတ္ပါ၀င္စား ေလ့လာခဲ့တဲ့ ဘာသာရပ္လည္းျဖစ္ေနတယ္။

ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ကေတာ့ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္တဲ့အလုပ္ဟာ သူ႕ေနရာ ဌာနအလုိက္ ကန္သတ္မႈရွိတဲ့ အလုပ္မ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး အမ်ားက ယူဆထားသလို ေၾကာ္ျငာလုပ္ျခင္း(တီဗြီ-ေရဒီယို-အက္ဖ္အမ္-စာရြက္-အင္တာနက္တုိ႕တြင္)၊ ေစ်းပြဲေတာ္လုပ္ျခင္း၊ အေရာင္းအားျမွင့္တင္ျခင္း၊ ၀ယ္သူအၾကိဳက္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း ဆုိတဲ့အခ်က္ေတြတင္ မကပါဘူး။ ဒါကို အထူးသတိျပဳဖို႕လုိပါတယ္။

ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းသည္ စနစ္တက် ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္ထားေသာ ၾကီးမားတဲ့ ျဖစ္စဥ္ပါဘဲ။ အဲဒီ ျဖစ္စဥ္ထဲမွာ ဘာေတြပါ၀င္ေနသလဲဆုိရင္ .. ၀ယ္သူႏွစ္သက္မႈရွိၿပီး ၀ယ္ခ်င္လာေအာင္၊ အလြယ္တကူ ၀ယ္ႏုိင္ေအာင္၊ ဘယ္လုိ ျပဳမႈလုပ္ေဆာင္ရမယ္၊ ၀ယ္သူေတြဟာ မိမိရဲ႕ ျပိဳက္ဖက္ကေန မ၀ယ္ဘဲ မိမိဆီမွာ ပိုၿပီး ထပ္ခါ ထပ္ခါ ၀ယ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္…စတာေတြ ပါ၀င္ေနတယ္။

ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူမ်ားအတြက္ အခ်က္ (၃) ခ်က္






ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္တဲ့အလုပ္နဲ႕ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳေနၾကတဲ့ ကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားဟာ ေအာက္ပါ အခ်က္ သုံးခ်က္ကို မျဖစ္မေနရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။


၁) ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာျခင္း
စကၤာပူမွာ ကြ်န္ေတာ္ အာရွ ပစိဖိတ္ဆုိင္ရာ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မႈဘာသာရပ္နဲ႕ ဘဲြ႕လြန္တက္တုန္းက စကၤာပူအမ်ဳိးသား တကၠသုိလ္က ပါေမာကၡ တစ္ေယာက္ေျပာတဲ့စကားကို သတိရမိတယ္။ ဆရာကေျပာတယ္-- အခုသင္မည့္ သင္ခန္းစာမွာ “ကုန္စည္” ဆုိတဲ့စကားကို မသုံးဖုိ႕။ မေျပာဖို႕။ ေျပာခဲ့ရင္ ဒဏ္ေငြခ်မယ္ဆုိတယ္။ အေျဖကေတာ့ ရွင္းပါတယ္- ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကုန္စည္ဆုိတာမရွိဘူး၊ အရာရာတုိင္းကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏုိင္လို႕ဘဲ။


ဘယ္လိုနည္းနဲ႕မွကို ကုန္စည္လို႕ေခၚတဲ့ ပစၥည္းဆုိတာမရွိပါ။ အဲဒီကုန္စည္သည္ပင္လွ်င္ သူ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ၀န္ေဆာင္မႈေတြနဲ႕ ၀န္းရံေနလို႕ဘဲျဖစ္တယ္။ ဥပမာ - ေခါင္းလိမ္းဆီ ဆိုတဲ့ ကုန္စည္မွာ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေတြျဖစ္တဲ့ အရည္အေသြး၊ သင့္တင္ေလ်ာက္ပတ္မႈ (ေဗာက္ေသျခင္း၊ ဆံပင္ေပါက္ျခင္း၊ နက္ျခင္း၊ အေမႊးရနံ႕သင္းျခင္း)၊ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရခ်င္း၊ ထုိက္တန္ေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းျခင္း စတာေတြက ၀န္းရံေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီ ပစၥည္းသည္ပင္လွ်င္ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေပၚလုိက္ၿပီး ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ အဲဒီလို ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူေတြက ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာႏုိင္ရမယ္။ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာႏုိင္တဲ့ အသိဥာဏ္ရွိရမယ္။


၂) ဆန္းသစ္တီထြင္ျခင္း
မိမိတုိ႕လုပ္ရတဲ့ လုပ္ငန္းပတ္၀န္းက်င္ဟာ အထူးသျဖင့္ အျပဳသေဘာေဆာင္ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ခဲ့လွ်င့္ မိမိကိုယ္မိမိ အလြန္ကံေကာင္းသူလုိ႕ မွတ္ခ်က္ခ်လုိက္ပါ။ ဒီလုိပါဘဲ.. ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူေတြဟာ မိမိလုပ္တဲ့လုပ္ငန္းမွာ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈရွိတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္၊ ဆန္းသစ္တီတြင္မႈရွိတဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႕လုပ္ေနၾကတဲ့သူေတြကုိ ခန္႕အပ္ျခင္း ရွိဖို႕ အင္မတန္ အေရးၾကီးပါတယ္။ မရွိရင္ အတက္ႏုိင္ဆုံး ၾကိဳးစားၿပီး ဖန္တီးပါ။


ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သမ႐ုိးက် ေစ်းကြက္ဟာ ေအာင္ျမင္မႈေလ်ာ့နည္းလာတဲ့အခါ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈရွိတဲ့ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူေတြသာလွ်င္ အနာဂါတ္ေစ်းကြက္ကို ဖန္တီး၊ စီမံႏုိင္မွာျဖစ္တယ္။ သိထားရမွာက မိမိတုိ႕သည္ ဆန္းသစ္တီထြင္ေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ လုပ္ကုိင္ေနရမယ္ဆုိတဲ့ အသိဘဲ။


ယေန႕ကမၻာၾကီးကို ၾကည့္ရင္လည္း အတူတူပါဘဲ။ ဆန္းသစ္တီတြင္မႈရွိတဲ့ ေဒသေတြသာလွ်င္ ကမၻာမွာ အတုိးတက္ဆုံး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံေတြကုိ ၾကည့္ရင္လည္း ဒီအတုိင္းဘဲ။ စကၤာပူႏုိင္ငံဟာ တစ္ကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္တုိင္းထက္ေတာင္ အက်ယ္အ၀န္အားျဖင့္ က်ဥ္းေျမာင္းပါတယ္။ ထို႕အတူ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံေတြထဲမွာဆုိရင္ အေသးဆုံးႏုိင္ငံျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ စီးပြားေရ၊ က်န္းမာေရး၊ သိပၸံပညာ၊ နည္းပညာ၊ ကုန္သြယ္ေရး၊ ၀န္ေဆာင္မႈ စတဲ့ေနရာေတြမွာ တိုးတက္ေန႐ုံမကဘဲ ရွိၿပီးသားကို ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ အျမဲရွိေနတဲ့အတြက္ အျခား အျခားေသာ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံေတြထက္ စာရင္ တိုးတက္မႈႏႈန္း အျမင့္မားဆုံးလို႕ ဆုိႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၾကီးသည္ ေသးသည္က ပဓါနမဟုတ္ဘဲ၊ အရည္အခ်င္း ဆန္းသစ္တီထြင္ျခင္းကသာ ပဓါနဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ရမယ္။


၃) ေရွ႕ကဦးေဆာင္ျခင္း
ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူေတြအားလုံးသည္ စီမံခန္႕ခြဲသူမ်ားမဟုတ္ဘဲ ေရွ႕က ၾကိဳေျပးေနတဲ့ ဦးေဆာင္ရွင္ေတြျဖစ္တယ္။ အကယ္၍ မိမိဟာ ေန႕စဥ္လုပ္ငန္းရဲ႕ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ စာရင္းအင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပုံ အဆင့္ဆင့္၊ ကုန္က်စရိတ္၊ အေသးအမြားကိစၥေတြေပၚမွာဘဲ အာ႐ုံကရၿပီး လုပ္ကုိင္ေနမယ္ဆုိရင္ မိမိသည္ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူမဟုတ္၊ စီမံခန္႕ခြဲသူသာျဖစ္သည္။


ဦးေဆာင္ရွင္ျဖစ္ဖုိ႕အတြက္ဆုိရင္ မိမိရဲ႕ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အခြင့္အေရးကို မ်က္ေျခမပ်က္ ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း၊ စိတ္ကူးေဖာ္ေဆာင္ျခင္း၊ ရည္မွန္းခ်က္ျခမွတ္ျခင္း၊ လူေတြနဲ႕ဆက္ဆံျခင္း စတာေတြအေပၚမွာ အသုံးျပဳဖုိ႕လုိပါတယ္။


တခ်ဳိ႕ကေျပာတယ္။ ဦးေဆာင္သူေတြဟာ ႐ုပ္ရည္ ဥပတိ ေကာင္းမြန္ဖို႕၊ သူတပါးေတြအားက်ေအာင္ လုပ္ျပဖို႕၊ စိတ္၀င္စားေအာင္ေနထုိင္ဖို႕ လုိအပ္တယ္တဲ့။ ဒါဆုိရင္ တခ်ဳိ႕ေသာ ေအာင္ျမင္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ၾကီးမ်ားဟာ သူတို႕ရဲ႕အလုပ္ေတြကို တည္ျငိမ္ေအးေဆးတဲ့နည္းလမ္းနဲ႕ လုပ္ငန္းမွာရွိတဲ့ သူေတြရဲ႕ စိတ္နဲ႕ႏွလုံးသားကုိ ထိေတြ႕ဆက္ဆံၾကတာေတြ လက္ေတြ႕မွာ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။ သူတုိ႕ေတြဟာ ႐ုိးရွင္းပြင္လင္း၊ ဟိတ္ဟန္မရွိ၊ သူတပါးကိုစားနာေထာက္ထားၿပီး ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ ဆုိ႐ုိးစကားတစ္ခုအရဆုိရင္ “ေအာင္ျမင္တဲ့ ဦးေဆာင္ရွင္ဆုိတာ လူေတြက သူရွိတယ္လို႕ေတာင္ သိပ္မသိၾကရင္ အေကာင္းဆုံးဘဲ”တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႕အေနနဲ႕ ကနဦးအဆုိကုိ ေသခ်ာစီစစ္ၿပီးမွ ယေန႕လက္ရွိေအာင္ျမင္ေနၾကေသာ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူေတြရဲ႕ထုံးကို ႏွလုံးမူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


ေအာင္ျမင္ေနၾကေသာ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူေတြဟာ အျမဲတမ္းေျပာင္းလဲ ဆန္းသစ္တီထြင္ေနတဲ့ ေစ်းကြက္ကို နားလည္ေအာင္ အခ်ိန္ေပး၍ လက္ေတြ႕ ေလ့လာ လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။


နိဂုံးခ်ဳပ္ရမည္ဆုိလွ်င္ အထက္ပါေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အခ်က္ (၃) ခ်က္ကို ယေန႕လက္ရွိ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္သူေတြ အေနနဲ႕ ၾကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ၾကဖုိ႕ တုိက္တြန္းပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္မႈကို ေလ့လာမည္ဆုိရင္ တစ္ရက္နဲ႕ ရႏုိင္ၿပီး ကြ်မ္းက်င္ဖို႕ဆုိရင္ေတာ့ ဘ၀တေလ်ာက္လုံး လုပ္ေဆာင္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


+++အားလုံး အားလုံး --- မိမိအလုပ္မွာ ထားရွိရမည့္ အေကာင္းဆုံးအရည္အခ်င္းေတြနဲ႕ ျပည့္စုံၾကပါေစလုိ႕…+++




++ ၀န္ခံခ်က္ - ဆရာ ဖီးလစ္ ကုိခ္လာ၏ ေစ်းကြက္ေဖာ္ေဆာင္ျခင္း၏ စီမံခန္႕ခြဲမႈ စာအုပ္မွ တခ်ဳိ႕ကို မွီညမ္းထားပါသည္။++